zondag 1 november 2009

Stilstaan

Soms vraag ik me ineens iets af. Waardoor de aarde om haar as draait bijvoorbeeld. Het schijnt te maken te hebben met het ontstaan van het sterrenstelsel. Dat is uit een draaiende gaswolk ontstaan. Daarna is alles blijven draaien, omdat niets het draaien tegenhoudt. En de aarde draait natuurlijk niet alleen om haar eigen as, maar ook om de zon en ons complete zonnestelsel zwiert door onze Melkweg en onze Melkweg beweegt ook weer door het heelal. Allemaal omdat niets het bewegen tegenhoudt. Of ik het nu echt snap weet ik niet, maar in elk geval, alles beweegt.

En dan ga ik verder nadenken. Als alles altijd beweegt, beweeg ik dus als ik stilsta. Ik draai en ik zwier en beweeg. Stilstaan is dus eigenlijk in precies hetzelfde tempo meebewegen. Echt stilstaan is niet meebewegen terwijl alles beweegt. En dat bewijst dat stilstand achteruitgang is. (Want de wereld draait door)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten