vrijdag 22 januari 2010

ANWB rules

De kilometerheffing komt er niet als de ANWB de plannen afwijst. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) zei dit vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. (bron: NU.nl)

Laat ik nu al mijn leven lang denken dat ik in een parlementaire democratie woon. Wij kiezen een Parlement en dat beslist hoe de dingen moeten gaan in het land. Ik heb me vergist, blijkt nu.

Beslissingen kunnen dus ook bij een belangenvereniging gelegd worden. In dit geval, omdat het over een onderwerp gaat dat automobilisten raakt, bij de grootste belangenvereniging van automobilisten. Ik heb geen auto en geen rijbewijs, daarom ben ik geen lid van die club. Dus ik mag niet mee praten. Jammer, want ik ben eigenlijk wel voor die kilometerheffing. (en je kunt wel raden wat de meerderheid van de leden die automobilistenclub vindt.)

Maar dan ga ik doordenken. Moet de bio-industrie verboden worden? Mogen de clubsgewijs georganiseerde veggies daarover over beslissen? Ik word al helemaal blij. Hoewel, voor hetzelfde geld wordt de Koninklijke Nederlandse Slagersvereniging gevraagd om de beslissing te nemen. Dat wordt nog spannend, welke club zal de minister kiezen?

En dan ga ik weer verder denken. Het is zeker erg goed nieuws voor uitkeringsgerechtigden. Want wie moet er beslissen over de hoogte van de uitkeringen? Natuurlijk de organisaties van uitkeringsgerechtigden, dat kan niet anders! Jammer voor de Voedselbanken, want die zijn niet meer nodig. Geen gezeik, iedereen rijk.

En over de afschaffing van het Koningshuis hoeven we al helemaal niet meer te praten. Die beslissing ligt natuurlijk bij het Koninklijk Huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten