donderdag 7 juni 2012

Komkommersorbetijs van Yvette

(Deze afbeelding is van Yvette van Boven en staat op Red.nl)

Afgelopen weekend mocht ik op de Hof van Kairos weer koken tijdens een yogaweekend van Olga Overmeer . Olga is ook al een Yvette-fan. Dus maakte ik naast eigen recepten, zoals het Marokkaanse stoofpotje ook het een en ander van Yvette.

Zaterdagavond aten we het komkommersorbetijs van Yvette . Dat klinkt een beetje vreemd, maar het is echt zo lekker! Komkommer is natuurlijk ook een vrucht en in dit recept gedraagt hij zich ook als een vrucht. En die zwarte peper geeft er net iets speciaals aan. De vruchtensalade maakte ik met aardbeien in plaats van met frambozen, want die zijn er nog niet. Dat kan dus ook prima. Ik koos toch maar voor munt in plaats van koriander. Sommige mensen vinden koriander echt heel vies, zij proeven een zeepsmaak.

Dit recept leverde weer veel Yvettefans op!

Zondagochtend zaten de deelnemers het recept over te schrijven (en ook nog een paar recepten van mij) en te bladeren in Yvettes boek.

Als de verkoopcijfers van Home Made Zomer in Venray ineens erg stijgen, weet ik wel hoe dat komt.

1 opmerking:

  1. Ha, daar is ie dan. Makkie lijkt me en erg lekker, dank je wel Hannie!

    BeantwoordenVerwijderen