dinsdag 22 december 2009

Positief reisadvies

Vandaag moest ik naar mijn werk. Er was er een negatief reisadvies voor de trein. “Maak, indien mogelijk, op deze dagen geen gebruik van de trein.“
Tja, indien mogelijk … Wat zijn de alternatieven: een rijbewijs heb ik niet, fietsen duurt drie-en-een-half uur enkele reis en lopen komt al gauw op een uurtje of elf. Mijn rendieren waren net door de politie afgeschoten, dus de arrenslee bood ook geen soelaas. Dus ik ging toch maar met de trein. Stout hè? Tja, ik ben nogal eens wat eigenwijs.

Op het station bleken er wel degelijk treinen te rijden. Bovendien kon ik gratis koffie of thee krijgen, maar dat is me jammer genoeg niet gelukt omdat mijn trein er al aan kwam.

“Helaas rijden er alleen stoptreinen”, werd omgeroepen. Mooi, dan hoef ik niet een- of tweemaal over te stappen.
“De treinen rijden niet of op andere tijden” was verder de boodschap. Ik heb geen treinen gezien die niet reden. Er stond wel eens een trein stil, maar even later reed die dan weer.(vaak was dat bij een station).

En die andere tijden, dat is toch echt zo relaxt! Dit is het nieuwe reizen: niet meer haasten om een trein te halen, want je weet toch niet wanneer de trein gaat. Als je er klaar voor bent ga je naar het station en dan zie je wel. En je merkt wel wanneer je aankomt; iedereen begrijpt dat. Je bent al enorm stoer dat je die negatieve reisadviezen durft te negeren. En je krijgt ook nog je geld terug als het eens even iets langer duurt. Wat wil je nog meer?

Kortom, van mij krijgt u een positief reisadvies!


Update 22/12: Nu komt de aap uit de mouw: vanwege het negatieve reisadvies krijg je GEEN geld terug bij vertraging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten