dinsdag 9 maart 2010

Gerda

Commotie over de nieuwste Personalityglossy: de Gerda. Op kosten van het Ministerie van LNV mocht Gerda Verburg een eigen Glossy maken. Om het Ministerie te promoten? Of om Gerda te promoten? Allebei denk ik. De Gerda verschijnt in een oplage van 830.000 stuks als bijlage bij alle populaire vrouwenbladen. Om eerlijk te zijn is het nog niet eens zo’n onaardig blaadje geworden. De ANWB-Kampioen (oplage 3,8 miljoen) is echt veel slechter. Mochten u of uw vrouw geen vrouwenblad lezen, hier kunt u het blad ook bekijken.
Misschien dat bij sommige lezers of lezeressen de fantasie bij de voorplaat van de glossy op hol slaat: we zien Gerda in het leer (inclusief handschoentjes) met een zweepje in de hand. Mijn fantasie ging pas op de een na laatste pagina los, want daar lees ik: LNV is niet aansprakelijk voor handelingen van derden welke mogelijkerwijs voortvloeien uit het lezen van deze uitgave.

Wat zou ik willen doen na het lezen van dit blad? Gele ekobieten kopen die je partner niet blieft? ’s Nachts Pierre Wind opbellen? Braakballen pluizen? Hooggehakt door het bos lopen? Lesbisch worden? Of misschien een lelijke oranje jurk van gerecycled plastic aantrekken die ontworpen is door ene Berber Soepboer? Ik had er eigenlijk allemaal helemaal geen zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten